mandag den 20. maj 2013

En lille smule sommer i Danmark

Hello, bloggen.

Så er det blevet mandag - og hvor har det dog været dejligt, at have sådan en ekstra fridag! :-)

I fredags var min bror og hans datter her og grille, og det var super hyggeligt. Om lørdagen kom de igen, hvor Nicoline fik lov at blive og have en hyggedag med min mor og jeg. Vi tog først til Holbæk, da jeg skulle ind og have en ny brynpen. Og hold nu op, hvor var der bare mange mennesker derinde! Det var jo helt afgjort pga. træskibsfestivallen, men også pga det dejlige vejr. Mums hvor var det dejligt!

Derefter kørte vi på kræmmermarked i Vig. Jeg har aldrig været der før, og jeg blev godt nok overrasket over, at der var så mange boder. Det var helt overdrevet, og man skulle virkelig have god tid og tålmodighed, hvis man skulle rundt og kigge på alle boderne. Så vi gik blot en hurtig runde og kiggede lidt. Derefter kørte vi i Nygaardens Gårdbutik i Højby. Jeg elsker virkelig den butik. Jeg har blogget om den før - men gør det gerne igen, for det er virkelig et sted, der er værd at besøge! Det er en gård, hvor de har indrettet en hal til en butik med en masse lækre brugskunst sager, lædertasker og -punge, lækker David Rio Chai'er og meget meget mere. Der var faktisk allerede julepynt og nisser. Haha! De har også dyr - det er jo ikke en gårdbutik for sjov, vel? ;-)
De har en papegøje, som hedder Andrea. Derudover havde de lige fået kaninunger - årh hvor er de dog bare kære sådan nogle! De har faktisk også geder og ponyer, men så langt nåede vi ikke, og har faktisk aldrig set dem. :-) Jeg synes klart, at det er et sted, som I skal besøge, hvis I kommer i nærheden af det!

Og sidst men slet ikke mindst tog vi til stranden i Gudmindrup! Og hold nu helt fast, hvor var vandet bare dejlig varmt! Og sandet brændte også pga. solens varme. Der var faktisk overraskende mange, der lå i sandet og solede sig - og hold fast - endnu flere badede. Jeg troede virkelig ikke på, at vandet var varmt, men Nicoline tvang mig med ud og soppe. Nøj, hvor var vandet lækkert! :-) Mummelums..

Da vi kom hjem lå jeg lige og solede mig lidt i haven, og jeg fik virkelig overraskende meget farve. Lå der kun i ca. en time, mens Nicoline legede med sine nyfundne krabber, som hun havde døbt Carsten, Gitte og Buddy. Haha.

Vi grillede - og min mor havde lavet asparges med bacon om, som havde været i ovnen. Jeg har aldrig brudt mig om asparges, hverken hvide eller grønne, så jeg var lidt skeptisk. Hun havde også svitset nogle på panden med noget olie og salt - og jeg var overrakset.. Yummi og mummenum, hvor smagte det godt.

Igår havde jeg den største slappedag nogensinde - jeg lavede faktisk ikke dagens gode gerning! :-) Sofaen og filmene talte virkelig til mig, så jeg hyggede på sofaen hele dagen - skønt!

Idag har jeg indtil videre heller ikke lavet noget - sov længe - så det er jo bare dejligt!
Senere skal jeg være sammen med min veninde, Sille, og så skal vi hygge. Det er rigtig lang tid siden, at vi har været sammen bare os, så det glæder jeg mig super meget til. Måske vi er heldige at få besøg af Anna også. :-)



Ha' en dejlig og forhåbentlig solrig dag, venner..






Der var jo overraskende mange i vandet! 





Lige nu sidder jeg ude i solen - mmmmh!


/ Kirstine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar