tirsdag den 3. juli 2012

Det er sommer, det er sol og det er tiiiirsdag

Hej, Bloggen. :-)

Sikke en dejlig solrig dag idag! Det er skønt, når det endelig sker.
Idag har jeg været oppe på min nu gamle skole, hvor jeg skulle ordne noget omkring indsendelse af eksamensbevis til mine uddannelsessteder - jeg har jo søgt ind som jordemoder, så jeg krydser alt, hvad der krydses kan. På skolen hyggede jeg mig lidt med to af mine søde veninder. :-) Når man ikke har set dem i et par dage, føles det hurtigt som flere uger! :-) Men sådan er det jo med gode veninder.
Derefter tog jeg hjem igen, hvor jeg hyggede mig med min søster og hendes veninde. Vi fandt hurtigt på, at vi skulle have noget lækkert, så vi lavede hindbær/jordbær/vanilje smoothie/is. Det blev en meget mærkelig konsistent, så jeg vil ikke engang kalde det for en smoothie, men heller ikke is. :-) Men det smagte godt! Ellers har vi bare hygget os med "Gummitarzan" og jeg har ligget ude i solen og forsøgt at få noget sol på min blege krop. :-)

Lige nu sidder jeg på terrassen og spiser noget super lækkert, som jeg lige hurtigt fandt på - Vaniljeis hvor jeg har puttet honning med valnødder i på. Det smager SUPER godt! Det er næsten bedre end krymmel og hvad man ellers plejer at putte på is. :-)
Jeg købte honningen i en lille gårdbutik i Tølløse, men den kan sikkert fås andre steder også. Ellers skulle den vidst ikke være super svær at lave, da det vel reelt blot er noget flydende honning, hvor du putter f.eks. valnødder, mandler eller lign. i. Så kan man jo evt. spice den op ved at putte den i et sødt syltetøjsglas med et stykke stof og en lille snor rundt op låget. :-)


http://susirydahl.blogspot.dk/2010/04/hjemmelavet-honning-med-ndder.html - For ikke at få problemer og for at jeg ikke har tyvstjålet billedet, så tjek da lige denne super lækre blog ud! 
- Kirstine Christensen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar