søndag den 9. december 2012

Vinterhygge i kulden :-)

Hygge på vores overdækkede terrasse! :-)
Hej, bloggen.

Hold nu fast en skøn weekend jeg har haft! :-)
Fredag lavede jeg en masse deje sammen med min søster, så de var klar til at tage med i sommerhus lørdag morgen. Ellers gik min fredag med at sove på sofaen til kl. 00.00. ;-) Normal fredag..

Lørdag stod vi forholdsvis tidligt op, pakkede bilen, hentede Kamila & Cecilie (min søsters veninde & hendes mor), og så kørte vi afsted mod Gudmindrup.. Eller nåååeh nej - bilen kunne ikke starte, da vi holdte i Holbæk. Så vi måtte lige have førstehjælp med et par startkabler. Vi kom så afsted, og det gik godt indtil vi skulle have kæden af, som sidder foran indkørslen i min mosters sommerhus. Hvad gør man? Det var frostvejr, og vi forsøgte os med bl.a. låseolie - intet skete der. Men vi kom ind! :-)
Vi begyndte så at tømme bilen og finde os lidt til rette! Jeg elsker at være i sommerhus - der er noget helt specielt over stemningen og atmosfæren! Vi spise frokost og gik derefter en tur til stranden og rundt  og kigge på andre sommerhuse. Derefter satte vi os på den overdækkede terrasse med en kop varm kaffe & the. Det var super lækkert!
Så gik vi ind og gik i gang med at bage - vi bagte faktisk helt til kl. 18. Vi fik både bagt vaniljekranse, havregrynskager, jødekager og fedtebrød. Derudover lavede vi mintpastiller og havregrynskugler! :-)
Så spiste vi, vaskede op, så julekalender og hyggede med CamWow på min iPhone. HAHA! Det var virkelig aftenens gode grin! Puha - vi var i ét stort grineflip alle 5! ;-) Vi gik alle i seng da kl. var 21.30.
Da det var et fremmed sted fik jeg altså ikke sovet så meget, så jeg lå virkelig og kæmpede, da der pludselig lød et brag, så havde Kamila fået skubbet "sengehesten" af kanten på overkøjen, så den røg på gulvet. Vi lå alle helt stille indtil hun udbrød: "Ramte den nogen af jer?!" Haha. Så vi var oppe kl. 05.50 - på en søndag... Aldrig har jeg prøvet noget lign.... :-) Men på en måde var det meget rart at være så tidligt oppe - man føler virkelig at man får noget ud af dagen. Derudover skulle vi jo køre i god tid, da snestormen truede forude. Vi kørte allerede fra sommerhuset lidt i 9, så vi har haft god tid herhjemme. Tiden blev bl.a. brugt på at bage de sidste vaniljekranse og havregrynskager samt en honningkage. Synes egentlig ikke, at jeg har spist mange kager - men jeg føler mig så nasty, fordi jeg jo ikke er vant til det! Så imorgen skal jeg altså ikke spise så meget! Højst 1! Måske 2! ;-) hæhæ!
Fik i dag også gjort hovedrent på mit lille værelse - fik både vasket gulv, støvet af og skiftet sengetøj! Jeg elsker rent sengetøj - den første nat med rent sengetøj er vidunderlig! Mmh!
Her til aften gik min mama og jeg en tur i snestormen - det var godt nok en kold fornøjelse! ;-) men det var meget rart at blive luftet igennem!
Ellers har jeg bare set julekalender og hygget.

Nu vil jeg gå i seng - jeg skal tidligt op imorgen! Arbejde og alt for meget sne kalder - så jeg skal op og køre i ordentlig tid! :-)

Jeg håber, at I har haft en lige så skøn weekend, som jeg har!

(På forhold undskyld de mulige stavefejl! Det gik lidt stærkt, da jeg gerne vil i seng! :-) Hæhæ)

Lots of love. <3

Gudmindrup Strand - nu med sne! 

Et forsøg på et gruppebillede.... 

Tøserne laver havregrynskugler

Hygge i køkkenet! 

Jødekager

Jødekager

Weekendens mængde af kager til deling

:-) 

Der er da faldet et par cm

Imorges - efter 10 minutter med sne.... 

Sommerhuset

Sommerhuset

Sommerhuset

Sommerhuset

Sommerhuset

:-)

Vejen på vej hjem - én bil var røget i grøften.

Vores vaniljekranse herhjemme

En meget kold mig.... 

2. søndag i advent! :-) 

Hygge på værelset med pejs, Jul i Valhal & Jerry! 

Fedtebrød


Hygge foran huset

Hygge

Mama og min gåtur i snestorm

Iskold og forfrossen! 

:-)

Hygge på terrassen!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar