mandag den 11. marts 2013

Sukkerfrie brændte mandler

Hello, bloggen. :-) 

Jeg har i weekenden både bagt brød og lavet brændte mandler. Idag blev jeg så spurgt, om jeg ikke ville dele mine opskrifter til bl.a. brændte mandler - og det vil jeg da i hvert fald. :-) 

Så den skal I da lige have: 


Opskrift til ca. 10 portioner: 


Ingredienser:

200 g mandler
3 spsk Sukrin
1 spsk vaniljeessens
½ tsk kanel
3 spsk Isis Perfect Fit
Fremgangsmåde: 
Kom mandlerne på en varm, tør pande
Sukrin drysses over sammen med kanel.
Når Sukrinen er smeltet, hældes vaniljeessens over (pas på - det sprøjter).
Rør godt i mandlerne, så alle dækkes af vaniljeessens.
Drys Isis Perfect Fit over, og rør i mandlerne, til det er smeltet.
Hæld straks mandlerne på et stykke bagepapir, og skil dem ad så godt som muligt. Lad mandlerne køle af - gerne natten over. (Det kan jeg aldrig - de bliver spist lige så hurtigt, som de bliver lavet!) ;-) 

Muuums! Meld lige tilbage hvad I synes om dem, hvis I prøver at lave dem! 

Energifordelingen er pr. 100 g. flg.: 
11 % protein
15 % fedt uden MUFA
33 % MUFA
41 % kulhydrat

I alt pr. potion er ca. 111 kcal




Lige nu sidder jeg og ser Dicte, så jeg smutter igen. :-)

God aften 
// Kirstine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar