fredag den 8. marts 2013

Vores ven, MUFA

Halløj, bloggen. 

Nu sidder jeg her og kigger lidt rundt på nettet, og pludselig støder jeg på en hjemmeside, hvor der står en masse madvarer, som er rige på MUFA (= enkelumættede fedtsyrer - også kendt som monoumættede fedtsyrer). MUFA går ind og fjerner mavefedtet - altså mavedellen. Så hvis man gerne vil af med den, og hvem vil ikke det, så skal man forsyne sig selv med masser af MUFA. (Alting har en grænse selvfølgelig) 

Madvarer der har et højt indhold af MUFA er bl.a.:

Olie:
Olivenolie indeholder 74,6 g MUFA pr. 100 g. 
Rapsolie indeholder 55,5 g MUFA pr. 100 g. 

Vegatabilske produkter:
Mayonnaise indeholder 43,6 g MUFA pr. 100 g.
Pecannødder, tørret, indeholder 40,6 g MUFA pr. 100 g.
Hasselnødder, tørret, indeholder 38,1 g MUFA pr. 100 g. 
Mandler indeholder 27 g MUFA pr. 100 g
Avokado indeholder 11,8 g MUFA pr. 100 g 



Derudover er f.eks. Macadamia nødder og valnødder også rige på MUFA, og så smager nødder i det hele taget jo bare yummi. :-) 

Jeg spiser faktisk altid selv olie i min morgenmad, mayonnaise til frokost, og derudover spiser jeg mandler hver dag. :-) - Og det hjælper altså! 

Lige lidt late night MUFA-snak herfra. Fik lige lyst til at dele lidt ernæring med jer. ;-) 










XOXO

Ingen kommentarer:

Send en kommentar